donderdag 4 februari 2016

Een vrolijke Zweedse rakker

"Glad krabat" is zijn benaming in het boek. Mijn Zweeds is nog net goed genoeg om de instructies van de patronen te begrijpen, maar de benamingen overstijgen mijn niveau :-) Ik denk dat "glad krabat" in het Nederlands zoiets als "een vrolijke rakker" betekent.
Ik ging dus aan de slag met een Zweeds boek dat ik ooit kocht op reis: Virka roliga amigurumis. Uit het boek haakte ik vroeger al een cactus en deze flamingo.
De "kerel" lijkt eigenlijk wel iets van een marsmannetje weg te hebben... Ik heb hem gehaakt in de kleuren zoals hij in het boek staat. Zijn lijfje helemaal groen dus.



Hij lijkt op het eerste zicht heel eenvoudig gemaakt, maar er werd op de details gelet! Zoals de duim die je op deze foto ziet.


Het zijn de kledingstukken in oranje en wit die hem wat kleur geven. Zonder zijn mutsje met mega-pompon ziet hij er helemaal zielig uit.




Ook zijn sjaal komt met dit weer goed van pas.



En zo ziet hij er in zijn geheel uit:













5 opmerkingen:

  1. Wat een schatje met zijn grappige snuitje en leuke muts. Echt om met veel plezier naar te kijken en mee te knuffelen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke muts, heeft die op. Hij lijkt een beetje uit een tekenfilm, die ik vroeger volgde, alleen kan ik niet direct de link leggen!
    Mooi gehaakt,
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat leuk! Dit boekje heb ik ook + nog een boekje van Mia.
    Lang geleden dat ik er iets uit gemaakt heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij heeft een heel hoog knuffelgehalte! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg! Zeer leuk met dat mutsje en sjaaltje, dat geeft hem net iets extra's!
    En dat duimpje mooi gedaan!

    Groetjes Tabitha

    mijnhaaksels.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen