woensdag 17 februari 2016

Gehaakte pinguïn

Een nieuw boek waar veel haaksters meteen mee aan de slag gingen: Gehaakte lappenpoppen van Sascha Blase - van Wagtendonk. Een inkijkversie vind je hier op Issuu.


Al voor het boek verscheen, spraken de lappenpoppen mij aan. Ik ging voor de pinguïn. De lappenpoppen uit het boek hebben een mooi effect doordat ze met stonewashed garen zijn gehaakt. Omdat ik dat niet in huis heb, en eerst mijn zéér grote voorraad wol ga opwerken vooraleer nog wat nieuws te kopen, combineerde ik twee kleuren om een gelijkaardig effect te verkrijgen. Ik was er tevreden mee.


Het wit gehaakte deel uit het gezicht vind ik prima gelukt. Bij het lijfje had ik mijn bedenkingen. Ik merkte dat ik altijd aan dezelfde kant moest meerderen. Dat vond ik raar. Wellicht zie je niets vreemds als je het niet weet, maar als je goed kijkt, zie je dat de ene kant van het wit vlak van het onderlijfje recht is en de andere kant loopt schuin. Dat vind ik wel wat jammer.



Met z'n armpjes dicht valt het iets minder op.


De voetjes ben ik vergeten op te vullen, maar dat was ook niet echt nodig vind ik.


De bek krijgt dezelfde kleur als de voetjes, wit met oranje, dus. Voor de oogjes heb ik grote veiligheidsogen gebruikt.


De armen worden aan de zijkant vastgenaaid. Het mooist vallen ze als ze naar binnen zitten vind ik.


Er staan zeker nog mooie patronen in het boek. Vooral de prinses vind ik ook leuk, maar dat is weer iets voor later. Momenteel is een haas aan bod :-)










6 opmerkingen:

  1. Echt wel mooi. Inderdaad, ik zie het schuine en niet-schuine vlak ook. Dat zal komen door het aan één kant meerderen, zoals je zelf opmerkte. Misschien eens melden aan de ontwerpster.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat een dotje :-) Ja mij is het boekje ook al opgevallen, ik denk er ook over om het te kopen. Wel jammer, jij zegt het nu, ik zie het ook, er zit verschil in. Ik ben benieuwd naar je haas. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die heb je mooi gemaakt! Inderdaaad is het witte vlak niet symetrisch (overigens niet heel erg storend en degene die ermaa zal knuffelen zal het zeker al niet zien), maar ik denk dat het niet anders kan. Als je goed kijkt zie je dat de stokjes schuiin lopen en als je dan aan de kant waar nu niet gemeerderdd is, gaat meerderen, wordt het echt niet mooi. Dit is denk ik de beste oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het stoort idd niet echt. Ik had het zelfs niet gezien op de foto uit het boek, dus.... en het kan idd ook goed zijn dat het moeilijk anders kan. We gaan er niet van wakker liggen ☺☺:-)

      Verwijderen
  4. Zo'n schatje! Leuk 'stonewashed' effect :-). Ik maakte de prinses reeds en had daar ook het gevoel dat er iets niet helemaal klopte bij het lijfje, maar misschien ligt dit aan mijn haak-skills. Maar ze zijn daarom natuurlijk niet minder leuk!

    BeantwoordenVerwijderen