zondag 28 februari 2016

Tasjes gehaakt in acryl

Een hele zolder vol acryl waar ik niet zo goed meer mee wist wat te doen. Tot ik het patroon van deze gestreepte tas zag. Leuk om 's avonds in de zetel te haken.


Ik maakte ze ondertussen in drie kleurencombinaties, ieder voorzien van een kleinigheidje. De eerste werd een bruin exemplaar.



Aan het handvat hing ik een beertje. Het patroon vind je op deze blog. De uitleg is in het Zweeds.



Het tweede exemplaar werd er eentje in het blauw. De wolvoorraad van blauw is het grootst, dus ...



Het patroon voorziet een mooi kleurverloop.



Dit keer geen beer maar een hartje. Het is een van mijn favoriete hartjespatronen en je vindt het hier.


En het laatste tasje werd er eentje in het roze. Ook met hartjes, maar dan in de vorm van een strikje. Het patroon hiervoor vind je hier.















12 opmerkingen:

  1. Leuke tasjes! Dankjewel voor de patroontjes. Vooral het strikje vind ik erg leuk.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige tasjes ! Leuk gepimpt met de hangertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke tasjes! Helemaal met die leuke hangertjes er aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tassen! Wat een goed idee, ik heb ook nog zo'n voorraad acryl die best wat mag slinken ;) ik haak eigenlijk altijd met katoen dus het ligt er maar (tsja waarom ik het gekocht heb, geen idee, ik zal er ooit vast een bestemming voor hebben bedacht maar ja die weet ik nu allang niet meer haha)
    Dat berenhoofdje is echt superleuk. Bedankt voor alle linkjes.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi allemaal!! misschien moet ik me er ook eens aan wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige tassen. Zo krijgt al dat garen een mooie nieuwe bestemming. Leuk dat iedere tas een eigen extra hanger heeft. Dat maakt ze extra speciaal.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Klaartje Nel
    Wat leuk de gehaakte tas.
    Bestaat er ook een patroon van geschreven? Ik begrijp het nog niet met de tekens.

    Groetjes van Lizinka

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee, ik heb enkel de patronen met symbolen. Die vallen wel mee hoor. Eerst even wegwijs worden in de symbolen en dan lukt het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een rara vraag misschien. Maar waar kan ik de uitleg van de symbolen vinden?

      Verwijderen
    2. Die vind je in een goed haakboek ofwel "haaksymbolen" googelen en je komt er zo bij terecht!

      Verwijderen
  9. Hallo Klaartje Nel
    Is dit het goede patroon van de tas?
    http://www.ravelry.com/patterns/library/29-32-striped-bag

    groetjes van Lizinka

    BeantwoordenVerwijderen