donderdag 10 maart 2016

Rudy de zoomigurumi

Omdat ik een gehaakt prachtexemplaar van Henri het nijlpaard zag, was ik benieuwd uit welk boek Henri kwam. Dat bleek uit Zoomigurumi 3 van Joke Vermeiren te zijn. Behalve Henri, staan er wel meer toffe patronen in het boek, zoals Eugenio de vogel, Bobba de panda en Clementine de koe. Mijn voorkeur ging uit naar de kleurrijke Rudy. Een rendier, ja, maar ik wilde hem maken zónder gewei. Ik vond dat Rudy dan ook voor een beer kon doorgaan. Bovendien dacht ik dat zijn hoofd wat zou kunnen gaan hangen met zo'n zwaar gewei erop. Misschien had ik zijn neus beter donkerbruin gehaakt, maar goed...


De patronen zijn duidelijk en foutloos beschreven. Ik ben begonnen met het hoofd, met twee schattige mini-oortjes, drie haarplukjes en de rode neus.



Geslaagd vind ik de ribbelboord voor de col en de onderkant van de trui.



In z'n geheel ziet Rudy er zo uit:














6 opmerkingen:

  1. Wat is Rudy een leukerd, tof dat je die nu ook als 'gewone' knuffel kan gaan gebruiken. Kan perfect!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar is ie leuk geworden met zijn 3 haren😄

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rudy is echt geslaagd. Hij ziet er leuk uit en de haren op zijn hoofd geven een grappig effect.
    In het boek staan veel mooie patronen. Leuk om er jouw eigen draai aan te geven.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rudy is heel schattig geworden, hij ziet er uit als een peuter die heeeeeeel graag geknuffeld wil worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is schattig hoor, zelfs zonder gewei.

    BeantwoordenVerwijderen