zondag 13 maart 2016

Tweede pop van tante Hilde

Ze zat al heel lang in de kast te wachten... Waarop? Op een gezicht. Die kleine finishing touch kwam er maar niet van. Het borduurwerk van het gezicht is heel bepalend en net daarom ben ik altijd een beetje bang om eraan te beginnen. Tot mijn grote verbazing naaide ik mijn eerste pop van tante Hilde al bijna een jaar geleden! Time flies! Deze tweede pop volgde in september, toen ik mijn nieuwe naaimachine had gekocht. Ik moest natuurlijk de snufjes uittesten. Het resultaat daarvan zie je op de haren van de pop: een siersteek :-)



De oogjes vind ik best ok. De lichtroze stof voor het gezicht en de armen en benen, is vrij dun. Bij de vorige pop merkte ik al dat donkere hechtdraad van het borduurwerk doorschijnt. Nu was ik gewaarschuwd en heb ik ervoor gezorgd dat de draad ver van de bovenlaag afbleef waar mogelijk.

Dit model werd een iets deftigere dame dan de vorige pop . Zo kreeg ze gouden sokken, recyclage van de gordijnen van onze vintage caravan.


Haar armpjes heb ik iets te stevig opgevuld waardoor ze nogal zijwaarts blijven staan. Tja ... niemand is perfect zeker?


Haar jurkje is ook gemaakt van een gerecycleerde stof van een kinderbloesje. Het laatste stukje weliswaar, want ik maakte er ook al een pennenzak van.








5 opmerkingen:

  1. Mooi!
    Hoe gaat het trouwens met die caravan? En met de plannen die je er mee had?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met die caravan gaat alles goed. Met wat ik daarmee van plan was, wat minder. Ik heb mijn plannen moeten opbergen omdat ik in mijn situatie financieel verlies doe als ik een bijberoep start. Met al die domme regels in dit land, wordt initiatief nemen toch vaak erg moeilijk gemaakt. Ik denk erover om met een haakgroepje ev. af te spreken in de caravan, maar zeker ben ik nog niet. Verder doet hij dienst als rustige ruimte, studeerruimte, logeerplek,... Best gezellig in de tuin hoor :-)

      Verwijderen
    2. Een plaatsje voor een vast haakgroepje lijkt mij ook al heel leuk. En voor de rest: blijven dromen! Wie weet, ooit....

      Verwijderen