donderdag 7 april 2016

Aadje Piraatje

Mijn naaimachine was de laatste tijd niet mijn beste vriend. Na een moeilijk tot stand gekomen project (een bloesje voor de oudste dochter) had ik er niet zoveel zin meer in. Enkele weken geleden had ik echter het patroon voor de piraat uit Knutselbos op wereldreis van Inge Snuffel al overgetekend. Zelfs de stof was al gekozen en lag klaar. Dus ja... Al mijn moed bijeen geschraapt en toch maar begonnen.


Ook dit keer werd ik weer geconfronteerd met het feit dat ik niet voor de naaistiel in de wieg ben gelegd. De benen en armen heb ik twee keer opnieuw moeten maken. Waarom? Ik knipte vier dezelfde delen zonder de stof dubbel te nemen. Die pasten natuurlijk niet op elkaar... En dat deed ik dan ook nog eens twee keer na elkaar! Uiteindelijk is het wel goed gekomen.




Aan het eind van de dag was Aad Piraat klaar.



Voor de stofjes gebruikte ik mijn voorraad. De haren en de ooglap zijn van vilt.


Voor het lintje van de ooglap gebruikte ik zo'n lintjes die in een nieuw t-shirt hangen. Zo vervelend dat ik ze altijd direct afknip, maar later komen ze dus weer van pas.


Ondertussen won ik twee leuke haak-prijzen. Via Annemaries haakblog won ik het bobble stitch granny square patroon van Annemarie Arts van Haakidee. Ik zou er graag een slinger mee maken met naam van de jarige.


Bij Claire van Haakmuts won ik het patroon van de molletjes. Aangezien ik in Mol woon, wilde ik dit heel graag winnen. En jawel! Ik mocht me bij de gelukkigen prijzen. Vandaag kwam het pakje toe, mooi versierd. Claire maakte een mooi haak-kaartje.


Behalve het patroon, zat er ook een bolletje wol bij en de brilletjes. Super!


Ik hoop snel de tijd te vinden om wat met deze nieuwe patroontjes te doen!






3 opmerkingen:

  1. Wat is Aad Piraat een echte knapperd, wil hij binnenkort geen vriendinnetje erbij, of gaat je naaimachine, net zoals bij mij weer voor een tijd weg?!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, Aadje is een heel mooi ventje geworden, goed gelukt! Gefeliciteerd met je gewonnen prijzen, je kunt weer heel veel fijne uurtjes met je haaknaalden doorbrengen ;-), veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met je prijzen en ik vind het aardig die piraat van je!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen