zaterdag 30 april 2016

Gehaakte slinger

Onlangs werd ik de gelukkige winnaar van een haakpatroon van Annemarie Arts van Haakidee op deze blog. Lucky me! Annemarie is geen onbekende in haakland. Zij gaf al heel wat haakboeken uit, die je trouwens vindt in haar webshop.




Het patroon dat ik won, was dit van de bobbel granny squares om een slinger met een boodschap te haken. Althans, dat is waarvoor ik het patroon wil gebruiken, maar je kan er nog veel meer mee maken.


Het leuke is dat door dit patroon de bobbelstitch voor mij heel wat interessanter geworden is. De werkwijze is net iets anders dan wat ik gewoon was, waardoor het veel aangenamer was om deze steek te haken. De eerste slinger is ondertussen af. Ik haakte een kleine variant op de picotrand zoals beschreven in het patroon.




En de tweede slinger is al in de maak :-)







3 opmerkingen:

  1. Leuk he, dank voor de inspiratie! Het boek ligt hier ook nog, je brengt me op een idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met het patroon. Bobbelsteken haken is echt leuk om te zoen en je kunt er zoveel verschillende dingen mee doen. De tekstslinger ziet er leuk uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Die zal menig feestje nog gezelliger maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen