zaterdag 23 april 2016

Tasjesparade

Op zolder heb ik, zoals waarschijnlijk vele creatievelingen, een hele stoffenvoorraad. Mooie stofjes, ooit gekocht met een bepaald doel, maar ondertussen liggen ze er nog steeds... Ik heb mij voorgenomen om geen stof (en ook geen wol) meer te kopen zolang ik een grote voorraad heb. Omdat ik nog eens het opbergtasje "Orde met rits" uit Zo geknipt! wilde maken, bood zich een ideale gelegenheid aan om de voorraad toch een klein beetje te doen slinken.


Ik zocht naar enkele passende combinaties. Mijn favoriet is dit wereldkaart-tasje geworden.




Ik gebruikte twee stevige tassenstoffen, een soort canvas, waardoor het mooi blijft staan en stevig is. Ik heb geen versteviging op de stoffen gestreken.


Ik vind het een tof patroon om te maken. Het opbergtasje was ooit één van de eerste tassen waar ik me aan waagde. Gemakkelijk maar toch een mooi resultaat.


De andere combinaties zijn iets kleurrijker. De theepotstof kocht ik op mijn eerste stoffenfestijn. Het was altijd één van mijn favoriete stofjes en daarom zette ik er niet graag mijn schaar in. Nu dus wel :-)




De stof van de volgende drie tasjes kocht ik vorige zomer bij Ateljee P.





De kleuren van de konijntjes komen nogal flauw over op de foto. Ze zien er in 't echt nog een beetje kleurrijker uit.



Ten slotte maakte ik van een restje nog een fiets-tasje. Ik kocht de stof met fietsprint bij Stoff.be in Geel en maakte er vorige zomer een draagtas voor mezelf van. Nu komt het restje dus ook nog van pas.



Er liggen nog enkele combinaties klaar om in elkaar te zetten. Wordt dus vervolgd!






5 opmerkingen:

  1. Ben fliefd op het meisje in blauw... ;-)
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee om de voorraad goed te gebruiken. Deze tasjes zijn allemaal prachtig. Die met de kaart vind ik de mooiste en die met de konijnen met hun brilletjes de grappigste. Mooi gemaakt allemaal.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel mooi, elk tasje is weer anders geworden door je stoffen keuze! Ik heb ze ooit ook al eens gehaakt, waar ik nog altijd mijn kleine schuddoosjes voor de klas in bewaar!
    Mooi! fijne zondagavond verder
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tasjes/stofjes. Fijn als je zo netjes kan naaien!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tasjes. Mijn favoriet is die met het "Belle & Boo"-stofje.

    BeantwoordenVerwijderen