maandag 16 mei 2016

CAL: Twee dekselse potjes

Voor het eerst ging ik de uitdaging aan om deel te nemen aan een CAL. Ik engageer me hiervoor nooit, omdat ik mezelf ken en weet dat ik dat ik zo'n dingen nooit afrond. Nu was het echt een offer I couldn't refuse. De CAL werd namelijk uitgeschreven door Rosalie van Dekselse potjes. En die potjes, die vond ik al langer zéér leuk!
De CAL startte zonder dat bekend gemaakt werd wat het uiteindelijke resultaat zou worden. Het duurde bij mij dan ook zeer lang vooraleer ik begreep wat ik aan het maken was.







Dit was stap 1 van nummer 1. Voor mij lijkt het erg op een donut of een koekje of zo. Maar het bleek iets heel anders te zijn....



Deksels potje nummer 2 maakte ik wel helemaal af.






Voor mij was het een prinses. Pas toen ik in de media opving dat het koningsdag was in Nederland, viel mijn frank. De meeste deelnemers van de CAL waren immers Nederlanders. Het werden dus twee dekselse potjes met Alexander en Maxima. Omdat ik allesbehalve koningsgezind ben, heb ik Alexander gelaten voor wat hij was. Ik hou het bij zijn hermelijnen kraag die fungeert als donut. Maxima mag meedoen als prinses anoniempje.

De dekselse potjes vind ik superleuk als cadeautje. Wie ook een prinses- of donutpot (of toch een Alexander misschien?) wil maken, vindt op de blog van Rosalie het patroontje.


2 opmerkingen:

  1. Super, haha, er zijn ook Belgen die haken, hé! Wat zijn ze tof, die dekselse potjes!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige prinses en heerlijk hermelijnkoekje :-)

    BeantwoordenVerwijderen