zaterdag 25 juni 2016

De cactus-hype

Je ziet ze overal. Lang heb ik ze niet willen haken. Cactussen... Hoewel ik ze keileuk vond, wilde ik er niet aan beginnen.






Bloemen, in alle soorten en kleuren, leken mij een waardig alternatief. Die zag ik veel minder passeren op de sociale media. Daar ben ik dan ook mee begonnen, en het resultaat moet ik dringend eens in een blogpost gooien. Na de bloemen kon ik echter niet langer weerstaan aan meer groen. Ik zag ze helemaal voor mij: geplant in een bloempotje, gezaagd uit onze oude boom. Mini's, en iets grotere mini's.




Ik wilde graag zoveel mogelijk verschillende modelletjes haken. Bij mijn weten is er nog geen haakboek met cactuspatronen uit. Bij deze een tip aan de uitgeverijen :-) Dat betekende dus zoeken op Pinterest. Ik had al wat gepind op mijn bord crochet plants, maar zoals de Pinterestgebruikers weten, leidt niet elke pin tot een (goed) patroon. Na lang zoeken heb ik ondertussen een mooie collectie bij elkaar gehaakt.



De cactussen kregen allemaal een beetje kleur in de vorm van een bloempje erbij.










Het eerste exemplaar dat ik haakte, was de cactus met roze bloemetjes. Dezelfde werkwijze om de ribbeltjes te verkrijgen komt in elk patroon terug.



En ook twee vetplantjes werden gehaakt:




Zelf zin om aan de slag te gaan? Via de Pinterestlink vind je alvast inspiratie genoeg. De patroontjes zijn in verschillende talen.















8 opmerkingen:

  1. Prachtige collectie!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn die leuk, ik heb hier ook al vier cactussen staan. Wat gebruikte je leuke houten potjes, houdertjes om ze in te zetten. Mooi,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er mooi uit! Ik vind het erg leuk om ze te maken. Juist die bloemetjes maken ze extra speciaal. Op mijn blog vind je ook een overzichtje met verschillende cactus patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. SEHR schöne stachelige SCHÖNHEITEN,,,

    wünsche noch einen SCHönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch fijn dat je toegaf aan de hype. Klaartje Nel kan niet achter blijven. Ze zijn dan ook heel leuk en mooi. Jouw specialiteit zit hem in de aparte presentatie, zo leuk in die houten boomstamhouders. Ik ben fan !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn superleuk en zeker in die mooie potjes als aandenken aan jullie boom :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn wel echt heel leuk geworden! Hihi ik verzet mij ook vaak tegen hypes ;)

    BeantwoordenVerwijderen