woensdag 15 juni 2016

Japanse paddenstoelen

We hebben er jarenlang kunnen van genieten: een notenboom en een kersenboom in de tuin. Ze zorgden in de zomer voor de nodige schaduw en ze maakten het extra gezellig in onze tuin.




Onze caravan kreeg een plaatsje, netjes tussen de twee bomen in. Helaas was het nodig beide bomen te laten kappen aangezien ze ziek waren. Onze tuin ligt er heel wat kaler bij :-( We zouden graag iets leuks doen met de stammen die we deels hebben laten staan. Suggesties altijd welkom!


Omdat ik hout zo'n mooi materiaal vind, wilde ik toch iets doen met de takken. Ik dook in één van de eerste haakboeken die ik ooit kocht om een tafereeltje te zoeken dat mooi op een stuk tak zou passen. Het patroon komt uit een Japans amigurumiboek waarvan ik de titel moet schuldig blijven wegens onbegrijpelijk :-). Ik haakte twee paddenstoeltjes en haakte er een ondergrond bij die in het boomstukje past.



Dankzij de duidelijke schema's en wat gokwerk, waren deze leukerds een makkie.


Er staat ondertussen al een hele verzameling boom-tafereeltjes klaar. Later meer hierover!


2 opmerkingen:

  1. O, wat is dit een leuk tafereeltje geworden! Ik ben heeel erg benieuwd naar de verzameling die je nog hebt opgebouwd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi zeg! Heel leuk gevonden. En ik moest erg lachen om de reden dat de titel van het boek achterwege blijft haha
    Fijn weekend verder!
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen