vrijdag 11 november 2016

Herfst aan de deur

Nadat het boek "Kransen haken" verscheen, kreeg ik zin om ook kransen te gaan haken. Ik gebruikte niet het boek, maar dook in mijn Pinterest-pins en maakte zo een krans naar mijn eigen zin.

Passend bij de tijd van het jaar haakte ik een herfstkrans.

De manier om de krans te omhaken, haalde ik uit nummer 24 van Simply crochet. De krans van Kath Webber was omhaakt in verschillende kleuren en dat vond ik wel mooi.

Het patroontje voor de eikels vond ik via Annemarie's Haakblog. Ze vielen redelijk groot uit.


Voor de blaadjes gebruikte ik volgende patronen: groen blaadje en oker blaadje.


De tweede krans werd een meer winters exemplaar:

 Geen blingbling, maar een vrolijke sneeuwman:


2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kransen, die kunnen een deur enorm opvrolijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn heel mooi ! Tof dat je voor de herfstkrans niet de typische herfstkleuren hebt gebruikt. Hoewel dat ook wel mooi zou zijn is deze net iets aparter.

    BeantwoordenVerwijderen