zondag 6 november 2016

Meet the sewer 2016

Het was lang geleden dat ik nog achter mijn Pfaff zat, maar gisteren kwam het er nog eens van. Ik had me namelijk ingeschreven om deel te nemen aan "Meet the sewer", een naai-event georganiseerd door Els van Koekje Haakje Maak je.
25 deelneemsters zorgden voor een gezellige drukte in het Ecocentrum in Mol.


Ik wist dat ik terecht zou komen tussen een heleboel die-hard naaisters. Wat moest ik daar gaan maken zonder een hele dag de kluns te zijn? Het werd een projectje dat ik op 1 dag zou klaar krijgen. Bovendien kwam het uit een boek dat ik op vakantie in Italië kocht, maar waaruit ik nog steeds niks maakte: "I giocattoli di Tilda" van Tone Finnanger. In het Italiaans dus. Ik studeerde ooit wel Italiaans, maar die kennis zit ondertussen goed verstopt. Met een woordenboek Italiaans-Nederlands in mijn naaikoffer, waagde ik het erop.


Ik had me voorgenomen goed door te werken zodat mijn naaiwerk af zou zijn als ik naar huis ging. Dat was bijna gelukt. Er kwam heel wat hand-naaiwerk aan te pas en dat werd 's avonds thuis nog gedaan.

Zoals je ziet, naaide ik de papagallo, aka papegaai. De stofjes komen uit mijn voorraad.


Tot mijn verbazing blijft het beestje echt zitten, zoals in het boek geschreven stond.

Het was leuk nog eens achter de naaimachine te zitten. Het event was supergoed georganiseerd door Els waarvoor dank! Ook bedankt aan An, de collega van Els, die haar vrije zaterdag opofferde om alles mee in goede banen te leiden! We werden de hele dag voorzien van lekkers en drankjes. Er werden heel wat leuke prijzen verloot, waarbij ik de gelukkige winnaar werd van een waardebon van Smartphoto. Op het einde van de dag kreeg iedere deelneemster nog een supertoffe goodiebag mee. Hierin zat o.a. een heel mooi stofje van Lotte Martens waarvan ik een bloesje voor mezelf ga naaien. De naaimachine gaat dus nog niet aan de kant :-)




9 opmerkingen:

  1. Eigenlijk ben ik gisteren niet veel verder dan mijn eigen naaitafel geraakt.. Wat een leuk projectje had je bij! Heel mooi gelukt!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben gisteren duidelijk niet veel verder geraakt dan mijn eigen naaitafel. Inderdaad fijn dat hij zo mooi rechtop blijft zitten!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof dat je gisterenavond nog zin had om de papegaai af te werken. Hij is heel tof geworden en inderdaad leuk dat hij zo mooi blijft staan ! Ik ben ook blij dat je toch een leuke naaidag had gisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi gedaan zeg. Ik heb je jammer genoeg niet ontmoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie papegaai heb jij gemaakt !! Ik ben helaas ook niet tot jouw kant van de zaal geraakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk beestje! Het was een leuk dagje. Hen me zelf wel voorgenomen volgende keer minder te naaien en meer te tetteren. We zaten ongeveer naast elkaar en toch te weinig gezegd! 😀 ik had hetzelfde doel: werkje afgrijzen 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi. Het eerste wat ik dacht: "hoe blijft die vogel zo zitten??"...
    Leuk initiatief, lijkt me heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, die is geweldig!!! Super gewoon!!

    Het was een heerlijk dagje! De volgende keer ga ik toch mijn best doen om iets meer te babbelen met de andere aanwezigen :D

    BeantwoordenVerwijderen