zaterdag 11 maart 2017

Bir gaat logeren

Nog een boek dat ik kocht op de Kreadoe in Utrecht: "Ik ben Bir en ik ga logeren" van Niki Peeters, uitgegeven door Scheepjes. Het is een combinatie van een prentenboek met haakpatronen. Het hoofdpersonage uit het boek is uiteraard beer Bir.


Wat ik zo leuk aan hem vond, was zijn ongewone, stoere stijl. Hij draagt een baggy broek met een stoere regenjas. De kap past net over z'n oren.


Vier vintage koperen knoopjes waren net van het goede formaat.


Zijn broek houdt hij op met bretellen.


Er staan heel wat patronen in het boek voor allerlei accessoires voor Bir. Vooral de pyama moet ik zeker nog haken. Die ziet er geweldig uit! Behalve de accessoires, is er ook een patroon voor Grote Bir en Aap-ie. Die zijn voor later!

Een mooi boek, met correcte en duidelijke patronen!



5 opmerkingen:

  1. Zo verschrikkelijk leuk.
    Zo komt Bir echt een leven.
    Ben benieuwd naar de rest van zijn garderobe.
    Fijn weekend, ook voor Bir😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Dat regenjasje is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je reactie op m'n blog!
    Oh, dit haakboekje ken/heb ik nog niet, maar Beertje Bir ziet er geweldig uit. Erg leuk detail vind ik de knoopjes aan z'n regenjasje.

    BeantwoordenVerwijderen