maandag 27 maart 2017

Dierenkruk

Eén van de redenen waarom ik onlangs naar de Knit en Knot afzakte in Tilburg, was de lancering van het nieuwste boek van Anja Toonen: de dierenkrukjes. In tegenstelling tot haar vorige boekjes, is het een hardcover uitgave geworden. Hoewel ik best tevreden was met de vorige boekjes, is het natuurlijk wel makkelijk dat een hardcover netjes open blijft liggen tijdens het haken.
In feite kocht ik het boek omdat iemand me vroeg zo'n krukje te haken. Omdat mijn eigen kinderen de krukjes al lang ontgroeid zijn, vond ik het wel tof er toch eentje te kunnen haken dat van nut zou zijn :-)
Het werd dus kiezen tussen deel 1 of deel 2 van de dierenkrukjes. De struisvogel en de muis uit deel 1 hebben me uiteindelijk overhaald om deel 1 te kopen. De struisvogelkruk stond op de beurs en was echt wel de max.

Maar ook de andere exemplaren waren supertof. De foto's zijn helaas van gsm-kwaliteit.


Uiteindelijk heb ik zelf het paard gehaakt.


Ik gebruikte 1 maatje kleiner van haaknaald dan wat aangegeven in het boek. Daarom vreesde ik dat het hoofd wat klein zou uitvallen, maar dat is niet het geval. Ik ben blij dat ik een haaknaald kleiner nam omdat anders de vulling door mijn haakwerk zou gepiept hebben.


Net zoals bij de vorige patronen van Anja, was alles correct en duidelijk. Enkel bij de manen ben ik even de mist ingegaan, maar dat is ook weer goed gekomen.



Behalve de dierenkrukjes kocht ik ook het boek "Pasen haken". Ik zal echter heel snel moeten zijn om nog op tijd klaar te zijn met mijn werk. Ik vermoed dat het Pasen 2018 zal worden.

Omdat ik weinig tijd had op de Knit en Knot, ben ik in sneltempo langs de kraampjes geweest. Bij Wolcafé kocht ik nog enkele leuke accessoires voor mijn haakwerkjes én Bubble garen om sponsjes mee te haken. Bij Stip en Haak was het ook moeilijk kiezen uit de vele patronen. Dan maar 5 in 1 keer gekocht :-) Het was in ieder geval weer leuk een bezoekje te brengen aan deze beurs. Voor de terugrit naar huis trakteerde ik mezelf natuurlijk op nog wat lekkers.








5 opmerkingen:

  1. Wat leuk!!! Ik twijfelde ook al vaker over de krukjes en zou dan graag de struisvogel maken, maar ik denk adt die nek zou slap vallen bij mij? Of mss heeft ze er wel een stok ofzo in gestopt. Nog ff verder twijfelen dus, bij yoursz.nl kan je alles in pakket kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de nek van de struisvogel zit ijzerdraad. Het exemplaar op de beurs bleef mooi rechtstaan. Ik denk dat er dus een stevige draad inzat :-) Ik heb een krukje van de Action gebruikt en wol van de Zeeman. Ik vond het anders nogal prijzig worden...

      Verwijderen
  2. Ohhhh, wat heb je een superleuk krukje omhaakt! Ik vind hem echt prachtig geworden!
    Top dat je zo genoten hebt en goed geslaagd bent :-) Ik zie de creaties graag tegemoet :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super leuk,ach heb je volgend jaar weer wat leuks te haken toch
    ziet er lekker uit dat gebakje haha
    fijne zonnige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lijkt mij dat een mooi boek zeg, alleen, voor een "beginner" als ik ben, lijkt het mij wat te hoog gegrepen.....
    Je paard is echt GE-WEL-DIG leuk en lief, wauwwwwww.
    Denk dat jij nog wel even lekker door kan haken.
    Goeie aanwinsten gekocht voor jezelf, net als dat gebakje.....hihi, goed gedaan

    BeantwoordenVerwijderen