donderdag 2 maart 2017

Rag yarn vase van Molla Mills

Twee jaar geleden in Londen kocht ik het boek van Molla Mills Modern crochet. En modern is het nog steeds. Geen oubollige tasjes of onderleggers, maar stijlvolle, vaak grafische ontwerpen. Een heel ander boek dan wat meestal in het Nederlands wordt uitgegeven vind ik.

Dit keer ging ik voor de vaas. Ze was supersnel klaar. In het boek leek het een vrij klein vaasje. De mijne viel vrij groot uit in vergelijking met het voorbeeld.


De vaas is gehaakt met oudroze textielgaren. Of het aan mij ligt weet ik niet, maar ik vind het altijd zeer belastend voor mijn pols om met textielgaren te werken.


Ik was niet overtuigd van het resultaat tot de bloemekes erin stonden. Nu vind ik ze best ok. Het leuke is dat je een gehaakte vaas mooi in vorm kan modelleren. Doordat ze uit stevig textielgaren gehaakt is, blijft ze ook netjes staan.




3 opmerkingen:

  1. Heel leuk! En ik snap wat je bedoelt met de boeken. Van mij mogen ze wel een paar Japanse haakboeken gaan vertalen; ware kunst!

    BeantwoordenVerwijderen