vrijdag 12 mei 2017

Kranten recycleren

Omdat het ook wel eens wat anders mag zijn dan haken, maakte ik van oude kranten tasjes. Ik dacht dat de tasjes misschien niet stevig zouden worden, maar jawel. Dat viel reuze mee.

Voor de buitenkant probeerde ik een blad te zoeken dat ook leuk was om naar te kijken. Ik kwam al snel terecht bij het reizenkatern.


Het patroon komt uit het boek Les sacs en papier. Een leuk boek en de tassen zijn fijn om te maken. Het enige minpuntje is dat je moet lijmen en ik werk niet graag met lijm. Een tassenpatroon uit papier, helemaal origami, dat zou de max zijn!

Omdat het formaat van kranten verschilt, kwam ik met mijn eerste exemplaar niet helemaal correct uit. De tekst staat bij voorbeeld verticaal, maar is dat erg? Nee toch!


3 opmerkingen:

  1. Wat geinig, vooral de bovenste tas! Maar het wordt vast wel alleen met droog weer boodschappen doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ze lijken mij erg tof om als cadeauzakje te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen